Už jezdí. Už před Štědrým dnem se na trať z Olomouce do Šternberka a Uničova vrátily vlaky, zatím stále jen dieselové. Pro Olomoučany to znamená nejen rychlejší cesty na uvedené trati, ale také opětovné zprovoznění železničního přejezdu v ulici U Podjezdu. Ten byl skoro rok a půl mimo provoz a řidči tady tak nemuseli dávat pozor na projíždějící vlaky.
Celá modernizace a zkapacitnění trati je ovšem teprve v polovině. V první etapě byl vybudován nový železniční svršek, mosty a upraveny některé zastávky. Teprve v další etapě přibydou také trakční vedení a zabezpečovací systém. Až po dokončení celého projektu budou jezdit vlaky na třicet kilometrů dlouhé trati výrazně rychleji, přičemž se jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem zkrátí ze současných 40 na 26, minuty a spěšné vlaky by měly cestu mezi oběma městy zvládnout za 17 minut. Ekejtrcké vlaky se na trati objeví zhruba za rok.
Celý projekt vyjde na zhruba 4,8 miliardy korun.
Komentáře
Kftinx cqdwbw