Bankéři, cestovky, obchodníci. Veletrh zaznamenal velký úspěch

Chybová zpráva

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated ve funkci eval() (řádek: 1 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (řádek: 436 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Pondělí, 8.12.2014

AKTUALIZOVÁNO 16.12.2014

 

Je jim sedmnáct, osmnáct let, už obchodují se zahraničím, nabízejí cestování, adrenalinové zážitky, bankovní produkty či třeba občerstvení, mohou prosperovat a udělat díru na trhu, nebo stejně tak spadnout do červených čísel a skončit bankrotem. A samozřejmě vyjednávají v angličtině.  

A při tom všem neopustí půdu střední školy. Hovoříme totiž o aktérech mezinárodního veletrhu fiktivních firem, který se minulý týden už potřetí konal v Olomouci. Pravidelně jej pořádá Střední škola logistiky a chemie a odehrávala se na půdě Moravské vysoké školy v BEA Centru Olomouc. Výhodou takové akce je, že se studenti důkladně připraví na praxi, leckteré nápady pak uplatní v životě, a když náhodou zkrachují, což se v minulých ročnících některým firmám přihodilo, přeci jen neskončí ve vězení pro dlužníky - stále jde "jen" o studentskou praxi, byť velmi zajímavou. 

Dvoudenního veletrhu se účastnili studenti středních a vysokých škol, a to nejen z České republiky, ale letos také z Litvy, Ruska a Německa. Ve hře bylo pětatřicet firem, z nich osm zahraničních. Každá firma představovala tým studentů, který se zaměřil na určitou oblast podnikání a obchodu. „Pro studenty je to součást povinné praxe, přitom ale současně zajímavé dobrodružství a malá ochutnávka z toho, čím se jednou budou třeba živit,“ vysvětluje jedna z organizátorek olomouckého veletrhu Martina Palkovičová ze Střední školy logistiky a chemie.

Studenti museli svou firmu prezentovat, představili obchodní strategii, vytvořili veletržní stánek, propagační materiály, katalogy, vizitky, či třeba video spoty, a spolu s dalšími firmami pak obchodovali. Vše sledovala a vyhodnocovala odborná porota, v níž zasedli například zástupci společností Edukol, Omnis Olomouc, Honeywell, Česká pošta či Komerční banka. „Pro ty nejlepší je pak ve hře účast na mezinárodním veletrhu v německém Essenu, kterého se účastní dvě stovky fiktivních firem,“ doplňuje další organizátorka Jiřina Letochová. Posledního ročníku veletrhu v Essenu se úspěšně zúčastnila také jedna olomoucká studentská společnost, fiktivní banka s názvem Société Bancaire, a. s.

"Poprvé jsme letos měli i zahraniční účast, což mělo ohlas. Dostali jsme vzápětí pozvánky do Litvy a do Německa, a do Olomouce se nám už hlásí první fiktivní firmy z Německa na příští ročník," hodnotila veletrh Martina Palkovičová. "V Olomouci to bylo moc dobré, líbil se nám nejen veletrh, ale i samo město Olomouc. Bude se mi po Olomouci stýskat. Taková akce má podle mě smysl," uvedla jedna z vysokoškolaček z litevského města Utena Justina Van Anitsuj. "Strávili jsme tu nělolik dní, město se nám moc líbilo," doplnil její spolužák a kolega Remigijus Ambrasas, který během veletrhu nabízel například luxusní jantarové šperky. 

Na pořádání veletrhu fiktivních firem přispělo dotací statutární město Olomouc a akci podpořili také Edukol, Moravská vysoká škola Olomouc a Omnis Olomouc.

Fotogalerie: 
Autor: 
(red)