Velké překvapení by zažil Olomoučan, kdyby teď nastoupil do metra v jihokorejském Soulu. Uprostřed ruchu patnáctimilionové metropole by zde totiž narazil na krásné snímky důvěrně známých středoevropských historických měst. Olomoucké a další tuzemské památky jsou totiž od 1. března hlavním motivem výzdoby vysoce frekventované linky číslo 7 soulského metra. Kampaň má na Moravu přilákat další korejské turisty.
Kampaň pořádá agentura CzechTourism a největší lokální tour operátor Hana Tour a nese název Česko doporučená destinace měsíce března – poznejte Moravu. V jednotlivých vagonech soulského metra a na klíčových stanicích vidí cestující špičkové fotografie Olomouce a dalších měst v jednotném vizuálním stylu. Kampaň je spojena s media mixem, který obsahuje online a flash bannery, videa na korejském youtube i akce na sociálních sítích či ve veřejném prostoru outdooru. Kampaň poběží i na obřích obrazovkách v nejvytíženějších stanicích metra jako Gangnam, Samseong či Hongik University, ale zbarví i český vagón soulského metra 57 kilometrové trasy 7, projíždějící populární čtvrtě jako Cheongdam, Nonhyeon či Yoido.
„V patnáctimiliónové metropoli se v metru každodenně soustředí obrovské množství lidí. Vizuály umístěné na uzlových stanicích a populárních linkách jsou výhodnou příležitostí, jak oslovit cílovou skupinu, v tomto případě formou turistických balíčků a poznávacích zájezdů do ČR – podobně jako u nás takto fungují polepy tramvají,“ popisuje ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Koreji Michal Procházka. Současně je na trh uveden první korejský mono balíček, zaměřený pouze na Českou republiku, v jehož devítidenním itineráři (Praha-Olomouc-Kroměříž-Lednice-Valtice-Mikulov-Český Krumlov) Hana Tour představuje i Moravu.
Česko je pro korejský trh dynamicky rostoucí destinací, která za dva roky téměř zdvojnásobila počet turistů na 257 tisíc za rok 2015 s přímými lety ČSA a Koreanairu mezi Soulem a Prahou. „Korejský trh zraje a je na něm cítit hlad po nových destinacích. Korejci oceňují především romantický ráz našich historických zachovalých měst, hudbu, pivo, loutky, ale i původní kulturu a tradice. Proto si myslíme, že má smysl nyní představit například nejen města zapsaná na seznamu UNESCO, ale také moravský folklor,“ vysvětluje generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Také samo město Olomouc je pro turisty z Jižní Koreje stále oblíbenější destinací, skupiny výletníků z této exotické a vzdálené země lze především v letních měsících potkávat v Olomouci denně. „Je to výsledek dobré spolupráci zastoupení Czech Tourism v Soulu s městem Olomouc a Střední Moravou, sdružením cestovního ruchu, které pak nabízí cestovním kancelářím, aby nevozily turisty jen do Prahy, ale také do Olomouce a dalších českých a moravských měst,“ říká náměstek primátora Pavel Urbášek a dodává, že nynější kampaň by určitě měla počty korejských turistů v Olomouci ještě navýšit. Na přípravě současné kampaně se Olomouc také podílela.
„Statistiky potvrzují, že v Olomouci se každoročně zvyšuje počet ubytovaných turistů z Jižní Koreje, a ti tak dokonce v početnosti dohánějí evropské návštěvníky. Korejští turisté k nám jezdí organizovaně prostřednictvím cestovních kanceláří,“ dodává vedoucí oddělení cestovního ruchu Karin Vykydalová. V loňském roce se Olomouc stala také cílem filmového štábu jihokorejské televize, který zde natáčel poměrně dlouhý dokumentární pořad o krásách Moravy. Největší část tohoto dokumentu byla věnována právě Olomouci.
Příjemný šok, říkají pořadatelé o výtěžku sbírky na pomoc dětským pacientům
Kde stával nejstarší biskupský chrám v Olomouci? Byl tu ještě před katedrálou
Folklorní sláva s cimbálem, piráti a skvělá bluesmanka Wanda Johnson