Po opravené trati se odpoledne proháněla Evelína. Připomněla krásu starých časů

Chybová zpráva

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated ve funkci eval() (řádek: 1 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (řádek: 436 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Čtvrtek, 23.11.2017

Nastupovat! Jedeme k hlavnímu nádraží! Jízda zdarma! Tak lákal během středečního odpoledne řidič historické tramvaje z roku 1930, zvané Evelína. 

Jak nejlépe vyzkoušet modernizovanou tramvajovou trať v ulici 1. máje? Pusťte na ni historický elektrický vůz, který nemá ani zdaleka tak dokonalé odpružení a tlumiče jako moderní tramvajové soupravy... A Evelíně, tedy tramvaji, kterou vyrobili v roce 1930, to po nové trati jezdilo skvěle. Přesvědčilo se o tom několik stovek lidí, kteří během odpoledne využili nabídky a zdarma se svezli po okruhu kolem centra Olomouce. Historický kus z depa Dopravního podniku města Olomouce se líbí snad všem, ne všichni o něm ale vědí něco bližšího. 

Tramvaj byla vyrobena roku 1930 v Ringhofferových závodech v Praze. V tom roce byla natočena známá komedie C. a k. polní maršálek s Vlastou Burianem v hlavní roli , prezidentem byl stále Tomáš Garrigue Masaryk a olomouckým starostou Richard Fischer. Tramvaj o hmotnosti 12 tun uveze 24 sedících pasažérů a 30 stojících. Velkou část své služební kariéry jezdil vůz číslo 223 s otevřenými dveřmi, až někdy v šedesátých letech se přistoupilo k technické úpravě, aby mohly být dveře během jízdy zavřené. Tramvaj jezdila v běžném provozu do roku 1974 v Praze, poté byla předána do Olomouce, kde dalších devět let sloužila jako technický vůz. V roce 2009 byla tramvaj mimo jiné i díky veřejné sbírce opravena a od té doby slouží k potěšení mnoha velkých i malých cestujících k příležitostným jízdám.

DPMO má k dispozici ještě vlečný vůz z roku 1951, který jezdí olomouckými ulicemi často, zapojený za starší tramvají, a dále vlastní krásnou motorovou tramvaj z roku 1914, která je momentálně zapůjčena do Technického muzea v Brně. Mimochodem, i tato více než stoletá tramvajová babička je plně pojízdná! 

Fotogalerie: 
Autor: 
(red)

Po opravené trati se odpoledne proháněla Evelína. Připomněla krásu starých časů | Olomoucký REJ

Chyba

Chybová zpráva

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/clients/client0/web26/web/includes/common.inc:2861) ve funkci drupal_send_headers() (řádek: 1554 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/includes/bootstrap.inc).
  • Error: Class 'Drupal\db_maintenance\Module\Hook\CommonHookHandler' not found ve funkci db_maintenance_cron() (řádek: 41 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/db_maintenance/db_maintenance.module).
Na stránce došlo k neočekávané chybě. Zkuste to později.