Z několika supermarketových řetězců dorazily tento týden zprávy, že v jejich prodejnách přijímají další preventivní opatření proti šíření koronaviru. Ta jsou aktuálně zaměřená hlavně na ochranu prodavaček a pokladních – jedná se o velmi vytížené zaměstnance, kteří jsou v době služby v neustálém kontaktu s lidmi a tudíž je opravdu nutné maximálně je chránit.
První taková zpráva přišla z Globusu. „V této době je naší nejvyšší prioritou ochránit naše kolegyně a kolegy. Obzvlášť prodavačky a prodavače, kteří jsou vystaveni bezprostřednímu kontaktu se stovkami lidí. Doporučit zákazníkům bezkontaktní platby a využívání samoobslužných pokladem nestačí a proto jeden z hypermarketů v Opavě přišel s nápadem namontovat na každou pokladnu vysoké plexisklo a bezpečně tak oddělit zákazníka a prodavačku. Toto efektivní řešení postupně instalujeme na všech pokladnách a infocentrech po celé ČR a věříme, že tak maximálně ochráníme naše obětavé kolegyně a kolegy, kteří v první linii zajišťují zásobování našich zákazníků,“ sdělilo vedení řetězce v tiskové zprávě.
V Globusu řešili i problém nedostatku roušek. A pak přišla zpráva z Olomouce: „Rozhodli jsme, že začneme šít vlastní roušky a rozdávat je všem kolegům.“ Nápad se rozšířil po všech hypermarketech po celé ČR a večer jsme již byli svědkem, jak skupina kolegyň u stolu v zavřené restauraci Globus pilně šije. Kromě toho chodí za zaměstnanci prodejen i zákazníci a nabízejí, že roušky pro pokladní ušijí.
Dalším řetězcem, který přijal shodné opatření, je Albert. „Rozjeli jsme bleskovou akci s instalací plexiskel na pokladnách. Tato dodatečná ochrana pro pokladní i zákazníky bude instalovaná během tří dní na všech dvou a půl tisících pokladnách po celém Česku. Pro zákazníky zároveň Albert nalepí do prostoru před pokladnami navigační samolepky, které vyznačí bezpečný dvoumetrový sanitační odstup mezi zákazníky. Obchody Albert již více než dva týdny plní kritickou úlohu v zásobování obyvatel potravinami a drogistickým zbožím,“ uvedl řetězec Albert.
K opatření na ochranu zaměstnanců přistoupil i řetězec Tesco. „Zavedli jsme také ve všech obchodech u pokladen a pultů opatření dodržování bezpečné vzdálenosti a změnili jsme způsob, jakým doručujeme nákupy domů. Nejnověji jsme se rozhodli nainstalovat dočasné Perspex plexisklové ochranné tabule u pokladen,“ vysvětluje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR. Tyto tabule budou instalovány na obchodech v průběhu několika následujících dní. Společnost zároveň zavedla další opatření v distribučních centrech, aby všechna tato centra byla pro všechny ještě bezpečnější. Tesco navíc slíbilo vyplatit zaměstnancům speciální bonus za práci ve ztížených podmínkách.
Příjemný šok, říkají pořadatelé o výtěžku sbírky na pomoc dětským pacientům
Kde stával nejstarší biskupský chrám v Olomouci? Byl tu ještě před katedrálou
Folklorní sláva s cimbálem, piráti a skvělá bluesmanka Wanda Johnson