Originálně vytvarovaná ocelová konstrukce mostu je v Olomouci. Vytvořili ji v Itálii přímo na míru pro Olomouc nad řeku Moravu do Masarykovy třídy. Podobu mostu zvaného neoficiálně Rejnok navrhl renomovaný architekt Antonín Novák.
Stavaři už včera začali na stavbě protipovodňové ochrany Olomouce skládat jeho konstrukci. Ocelová konstrukce bude po sestavení měřit na délku celkem 55 metrů. Ostatní práce zatím běží dle harmonogramu.
Od středy mohou obyvatelé Olomouce vidět části ocelové konstrukce budoucího mostu na Masarykově třídě v Olomouci. Stavaři nyní začnou jednotlivé díly k sobě skládat, svařovat a natírat, aby konstrukci bylo možné během podzimu nasunout na povodní strany mostu. „Tohle je další významný okamžik výstavby protipovodňové ochrany Olomouce. Připravujeme položení nosné konstrukce mostu na ulici Masarykova. V současnosti probíhají práce na založení mostu a mostních opěr. Předcházela stavba speciální dráhy, po níž se bude konstrukce na místo nasouvat. Poté dojde ke kompletaci konstrukce již nad vodou, zejména k osazování výztuže, bednění a betonáži mostovky,“ popisuje postup stavby nového mostu investiční ředitel Povodí Moravy, s. p. Tomáš Bělaška. Povodní strana mostu by měla být stavebně dokončena na jaře 2021, práce se pak plynule přesunou na návodní stranu.
Práce zatím běží dle harmonogramu, ačkoliv různá omezení způsobená šířením onemocnění covid-19 nelze do budoucna vyloučit. V okolí mostu na ulici Komenského získává náplavka kamenné obložení a současně s tím dochází k rozšíření koryta při levém břehu. Na levém břehu pokračuje ražba kanalizačního sběrače. Na pravém břehu směrem od mostu na ulici Komenského až za most na ulici Masarykova je již patrná podoba budoucí náplavky. „Přes všechny komplikace, které vznikly kvůli koronaviru, se nám zatím daří postupovat bez zásadnějšího zpoždění. Věřím, že se nám bude takto dařit i dál. Budoucí podoba nábřeží se již začíná rýsovat a už dnes je patrné, že se mají obyvatelé Olomouce na co těšit,“ říká generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Část dokončené stavby v úseku za vysokoškolskými kolejemi je veřejnosti přístupná již od června. V úseku od ulice Šmeralova k železničnímu mostu za třídou Kosmonautů Povodí Moravy rozšířilo koryto a díky terénním úpravám se obyvatelé Olomouce dostanou až přímo k řece Moravě.
Nový most na Masarykově třídě bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celková délka dosáhne 63,3 metru, široký bude 26,3 metru. Most povede ve výšce 7,65 metru nad dnem řeky. Konstrukce nového mostu i samotné koryto Moravy pod mostem je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody o průtoku 650 m³/s. Předpokládané dokončení celé stavby je v polovině roku 2022. „Most vytvoří společně s náplavkou hlavní dominanty nového nábřeží. Rekonstrukce mostu na Masarykově třídě představuje předposlední fázi při výstavbě této etapy protipovodňové ochrany Olomouce. V rámci poslední fáze už bude probíhat pouze dokončování stavebních prací, ozelenění a náhradní výsadba, dokončení náplavky a propojení mostů na Masarykově třídě a Komenského ulici,“ dodává Gargulák.
Příjemný šok, říkají pořadatelé o výtěžku sbírky na pomoc dětským pacientům
Kde stával nejstarší biskupský chrám v Olomouci? Byl tu ještě před katedrálou
Folklorní sláva s cimbálem, piráti a skvělá bluesmanka Wanda Johnson