AKTUALIZOVÁNO I s pomocnou konstrukcí vážila ta ocelová věc asi 320 tun neboli 320 tisíc kilogramů. Na délku to bylo něco kolem 68 metrů. Byla to tedy věc větší než hokejové hřiště, které má maximální rozměry 61 krát 30 metrů. Po sedmi dnech byl ocelový Rejnok na druhém břehu řeky Moravy.
Teď je už polovina budoucího ocelového mostu kratší o pomocnou výsuvnou konstrukci, kterou dělníci od středy na protějším břehu rozebírali. Po usazení na pravém břehu řeky musí dělníci posunout most ještě o přibližně čtyři metry směrem po proudu a tam teprve konstrukce „usedne“ na své definitivní místo. Následovat pak bude bednění kovové konstrukce, instalace všech inženýrských sítí a betonování mostovky. Na jaře už budou tuto polovinu mostu používat chodci a asi i cyklisté.
Jak nám potvrdila autorka fotografií, která má byt v domě na břehu řeky, posunování mnohatunového kolosu nebylo prakticky vůbec slyšet. Most denně ujel něco kolem pěti až osmi metrů. „Posunování je velmi tiché. Jediné, co je slyšet, je občas italština,“ dodává žena, která stavbu sleduje denně. Ocelovou konstrukci totiž vyrobili v severoitalské firmě Maeg Montevarchi a zaměstnanci této firmy jsou v Olomouci po celou dobu kompletace mostu a jeho stěhování přes řeku.
V neděli 20. prosince už byl na místě, Stavebníci tedy splnili slib, že se tak stane do deseti dnů od začátku stěhování.
A mimochodem, Rejnok se mostu přezdívá pro jeho ladně tvarované oblouky, které jakoby se vznášely v prostoru. Toto pojetí konstrukce vytvořil až na speciální žádost městské rady renomovaný ateliér architekta Antonína Nováka, když první návrh jiného projektanta byl ryze technicistní bez jakékoliv umělecké invence. Tento "rejnok" připomíná původní tvar mostu z nýtované ocelové konstrukce z 19. století.
Komentáře
Jkwggj vcyviq