Které město je trendy? Přece Olomouc!

Chybová zpráva

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated ve funkci eval() (řádek: 1 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (řádek: 436 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Středa, 8.10.2014

Olomouc je prostě trendy! Tvrdí to čeští i zahraniční odborníci, potvrzují to turisté a totéž rozhodli i účastníci soutěže agentury CzechTourism. Někdejší hlavní město Moravy vyhrálo díky hlasům veřejnosti první místo v kategorii Trendy destinace. Po úspěšné loňské premiéře pokračoval letos CzechTourism v soutěži DestinaCZe 2014. Olomouc v ní zabodovala skvěle!

V pěti kategoriích soutěžilo pětadvacet turisticky atraktivních lokalit, které byly vybrány na základě nominací, zaslaných zástupci turistických regionů. O tom, která destinace se stane pro rok 2014 tou nejatraktivnější, následně hlasovala veřejnost prostřednictvím webové stránky www.destinacze2014.cz. V kategorii Trendy destinace bylo rozdáno 28 713 hlasů, z nichž plných 18 237 získala Olomouc.

„Děkujeme všem, kteří pro nás hlasovali," reagoval na oznámení výsledků soutěže náměstek primátora Jan Holpuch. "Pro nás to ovšem nebylo žádné velké překvapení, protože jsme dobře věděli, že Olomouc je skutečně trendy destinace," dodal s úsměvem. Olomouc má své jedinečné kouzlo, což vědí běžní turisté, ale třeba i filmaři a další umělci. Když například výtvarník František Skála uvažuje o práci ve veřejném prostoru, vidí před sebou olomoucké Žerotínovo náměstí. "V tomhle smyslu je pro mě Olomouc jedním z nejlepších měst. Když si takový vhodný veřejný prostor představuju, představuju si tohle malé náměstíčko," vysekl před časem Olomouci poklonu uznávaný výtvarník. Evidentně není sám, komu se v Olomouci líbí. Do města jezdí stále více turistů, což opakovaně potvrzují statistiky. Pokud se jim bude město zamlouvat, je to ideální i pro budoucnost - dobré osobní reference mohou přivést vždy další a další návštěvníky. Důležitá je v tomto směru samozřejmě nejen krása ulic a náměstí či jednotlivých památek, ale i nabídka kulturních událostí. Například letošní Barokní slavnosti dokázaly oslovit několik tisícovek hostů, často cizinců, a to i mimoevropských. Podobných akcí by to ale chtělo více. 

V dalších kategoriích vyhrál Chrám chmele a piva v Žatci (kategorie Fénix), zážitkový park Zeměráj v Kovářově (Zážitek na 1000 % pro celou rodinu) , Centrum Veronica Hostětín (Cítit se jako doma ) a nedostavěný gotický chrám Panny Marie v Panenském Týnci (kategorie Genius Loci). Celkově největší počet hlasů získal právě nedostavěný chrám v Panenském Týnci (22 215 hlasů), Olomouc zaujala hlasující jako třetí nejlepší.

Pro Olomouc znamená tento úspěch nejen další zvýšení prestiže, ale i prohloubení spolupráce s agenturou CzechTourism, která se stará o propagaci turistických destinací nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí. „Na konci října se v Olomouci uskuteční národní konference CzechTourism Fórum o cestovním ruchu. Všichni vítězové letošního ročníku soutěže DestinaCZe se této konference zúčastní, přičemž v prostorách Arcibiskupského paláce proběhne slavnostní předání cen,“ doplnila Karin Vykydalová, vedoucí oddělení cestovního ruchu olomouckého magistrátu.

Fotogalerie: 
Autor: 
(mb)

Komentáře

order lipitor 20mg online cheap <a href="https://lipiws.top/">buy generic lipitor 80mg</a> lipitor where to buy