Noční celočervená má zastavit silniční piráty

Chybová zpráva

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated ve funkci eval() (řádek: 1 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (řádek: 436 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Čtvrtek, 8.1.2015

Je noc, v klidu projíždíte třeba z odpolední směny domů, a najednou vám přes křižovatku proletí šílený řidič třeba stovkou. Kdo už zažil silniční piráty, kteří jsou schopni se nočním městem prohánět třeba dvojnásobkem povolené rychlosti, snadno pochopí nové opatření v Olomouci. Novinkou, která by v divoké noční jízdě mohla hazardéry aspoň přibrzdit, je zavedení takzvané noční celočervené. Systém, který má zastavit neukázněné řidiče, se už osvědčil například v Ostravě a Brně. V Olomouci je toto nové opatření už od prosince v provozu na křižovatce u hodolanského divadla.

„Jedná se o speciální provoz, určený pro lokality s rizikem dopravních nehod, způsobených rychlou jízdou, ke které některé křižovatky řidiče svádí, a to i z vedlejších směrů, neboť charakter komunikace budí dojem, že se jedná o hlavní silnici,“ vysvětluje Jiří Zukal ze společnosti Patriot, která úpravu křižovatky provedla. „Taktéž k tomu může pomoci přesvědčení řidičů, že křižovatka je tak rozlehlá a přehledná, že dokáže bezpečně zastavit. Tato lokalita je toho typickým příkladem.“

Režim funguje tak, že se večer světelné signalizační zařízení přepne do signálního plánu, v němž na všech signálních skupinách pro vozidla a chodce svítí signál Stůj. Signál Volno se rozsvítí teprve na těch semaforech, u nichž bude zaregistrována poptávka detekčním systémem. U vozidel jako detekce funguje indukční smyčkový detektor, u chodců tlačítko. Jiná signální skupina, která poptávku mít nebude, se doplní jen výjimečně a bude to jen taková, která nebude generovat neefektivní časy v signálním plánu. V tomto režimu se semafory pro rozsvícení zelené „vybírají“ podle hesla „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Pokud v době svícení signálu Volno na kterékoliv signální skupině dojde k zaregistrování vozidla jedoucího z nekolizního směru, toto se do právě probíhající fáze okamžitě doplní.

„Tato úprava byla součástí projektu rekonstrukce světelného signálního zařízení křižovatky  Tovární - Rolsberská, která probíhala na jaře letošního roku a  mohla být dokončena až nyní, po dokončení pokládky živičného koberce na ulici Lipenská,“ říká vedoucí odboru dopravy Petra Pospíšilová. „Do těchto nových vrstev byly až nyní osazeny detekční smyčky, které jsou pro tento systém nezbytné.“

Výsledkem úpravy je stav, kdy vozidlo jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí křižovatkou projede zcela plynule, protože je předem detekováno s takovým předstihem, že se zelený signál rozsvítí do jeho jízdy. Auto, překračující povolenou rychlost, bude naopak muset zpomalit nebo úplně zastavit. „Závěrem ještě dodejme, že k rozsvícení signálu Volno do plynulé jízdy dojde jen za předpokladu, že nebude svítit signál Volno z kolizního směru nebo že se ještě nebudou uplatňovat mezičasy kolizních směrů,“ dodává Jiří Zukal. Tento režim by tedy měl z hlediska rychlostí usměrnit či upravit, nikoliv zastavit silniční provoz na křižovatce v nočních hodinách. Režim byl testován a schválil jej i Dopravní inspektorát Policie ČR.

Autor: 
(red)

Komentáře

lipitor 80mg tablet <a href="https://lipiws.top/">where can i buy atorvastatin</a> atorvastatin 80mg generic