Dálná Asie začíná pozorně sledovat Olomouc. Nedávno jsme na stránkách Olomouckého REJe informovali o televizním pořadu korejské televize, v němž Olomouc hrála hlavní roli. O mikulášském víkendu pro změnu zavítali do Olomouce zástupci dvou čínských cestovních kanceláří a dvou čínských médií společně se zástupci agentury Czech Tourism v Šanghaji, která návštěvu České republiky organizovala. Podle radnice jde o první hmatatelné výsledky nedávné cesty části olomoucké městské rady do partnerského čínského města Kunming.
„Kromě Olomouce navštívili také Prahu, Kutnou Horu, Kroměříž a Český Krumlov. Olomouc se jim moc líbila nejen po stránce historické, ale ocenili také celkovou atmosféru. Největší atrakcí byli asi Mikulášové, čerti a andělé, protože tuto oblíbenou středoevropskou tradici v Číně neznají,“ uvedl náměstek primátora města Olomouce Pavel Urbášek s tím, že čínské návštěvníky udivilo množství lidí, kteří se v sobotu zúčastnili mikulášských oslav v centru města. „Ujistili jsme je, že mimo podobné akce je Olomouc spíše klidnějším místem. Před příjezdem totiž Českou republiku považovali víceméně za klidnou destinaci,“ dodal náměstek.
Spolupráce na poli turistiky již v průběhu návštěvy začala dostávat konkrétní obrysy. Jedna ze zajímavostí, kterou by chtěly čínské cestovní kanceláře a cestovatelské magazíny nabízet, jsou Barokní slavnosti 2016. Téma i celkový koncept této, v posledních letech velmi oblíbené akce, se návštěvníkům velice zalíbily. Současně se také seznámili s možností spolupráce v rámci Garden Food Festivalu 2016, který se v loňském roce v Olomouci představil poprvé a zdá se, že má vykročeno i do dalších úspěšných ročníků.
„Co se týká ubytování, naši hosté měli možnost navštívit a prohlédnout si hotel v historickém stylu přímo v centru města. Číňané totiž milují ubytování v hotelích zámeckého typu nebo v takových, které na ně dýchnou historií toho místa,“ vysvětluje vedoucí oddělení cestovního ruchu olomouckého magistrátu Karin Vykydalová.
Výstupem z návštěvy v České republice by měla být prezentace navštívených lokalit, a tedy i Olomouce, v těchto čínských médiích a agenturách:
- My Vacation – rozvíjející se cestovní kancelář zaměřující se na single-destinace a hloubkové cestování; zároveň vydavatel časopisu s nákladem 400 000 výtisků
- Tuniu – jeden z největších online touroperátorů v Číně
- Shanghai Times – lifestylový týdeník vycházející v Šanghaji v nákladu 300 000 výtisků
- Chinese National Geography – nejčtenější čínský cestovatelský magazín, náklad 938 000 výtisků
Na čínské turisty je Olomouc již připravená. Kromě nového propagačního letáku o Olomouci v čínské verzi, který byl velmi žádaný na veletrhu cestovního ruchu při návštěvě Kunmingu a bude využitý i pro další spolupráci a pro potřeby v olomouckého informačního centra pro návštěvníky z Číny, se město pyšní i novou mobilní aplikací v čínštině. „S sebou do Kunmingu jsme vezli také mobilní aplikaci v čínské mutaci. Ta umožní zájemcům ihned si prohlédnout některé památky a krajinné hodnoty v Olomouci a okolí. Zájem o tuto aplikaci nám jen potvrdil, že Česká republika má velmi dobré jméno a zájem o naše historické památky je skutečně velký,“ uvádí náměstek primátora Pavel Urbášek s tím, že věří, že Olomouc bude pro čínské turisty velkým lákadlem. Mobilní aplikaci připravila Střední Morava-Sdružení cestovního ruchu a je zdarma dostupná přes oficiální portál centrály cestovního ruchu CzechTourism – Czech Days. Aplikaci s názvem „Střední Morava“, která prezentuje top atraktivity jak města Olomouce, tak i celého regionu, lze stáhnout ve třech jazykových mutacích: češtině, angličtině a čínštině.
Příjemný šok, říkají pořadatelé o výtěžku sbírky na pomoc dětským pacientům
Kde stával nejstarší biskupský chrám v Olomouci? Byl tu ještě před katedrálou
Folklorní sláva s cimbálem, piráti a skvělá bluesmanka Wanda Johnson