Olomoučtí hokejisté udělali svým fandům velkou radost. Sedmnáct let od smutných událostí, kdy podivnými machinacemi první český hokejový mistr prodal svou extraligovou licenci, se vrátili mezi tuzemskou elitu. Klub samozřejmě ihned současně s oslavami postupu z baráže musel začít ze všech sil pátrat po možných financích, bez nichž by to v extralize prostě nešlo. Jak se zdá, klubu se to docela daří. K novinkám v podobě přislíbených peněz teď přibývá i nové logo.
Jednou věcí je shánění sponzorů z řad komerčních subjektů, další pak zajištění podpory ze strany města. To se ke klubu chová evidentně dost vstřícně, byť v něm na rozdíl od klubu fotbalového nemá jedinou akcii. Na pondělním jednání zastupitelstva byly schváleny jak investice do oprav stadionu (3,2 milionu korun), tak i příspěvek na provoz extraligy (5 milionů korun). Samozřejmě že mezi příspěvkem na opravu kabin rozhodčích, videorozhodčího či sedaček pro diváky a stavbou nové multifunkční haly za stovky milionů je dost podstatný rozdíl, i tak mohou být fandové Mory spokojeni. Zdá se, už teď v půli června, že o první sezonu se bát nemusíme. Na zastupitelstvu ovšem také několikrát zaznělo, že by město mělo mít určitou podrobnější kontrolu nad děním v klubu, do nějž vkládá nemalé veřejné prostředky, a že by také mělo dojít ke změně systému, na jehož základě si dnes hokejisté městský zimní stadion pronajímají. Ano, stadion totiž patří městu. Nynější vztahy dle zasvěcených rozhodně nefungují na ryze tržním principu.
Zajímavou novinkou je změna loga. Už v dubnu, přímo uprostřed barážových bojů, se klub dostal do mimořádně prekérní situace, kdy soud na návrh Jiřího Dittmera zakázal používání dosavadního loga s kohoutem a písmeny HCO. Místo dalšího vleklého sporu o to, komu logo patří, zvolil klub jinou strategii - pořídit si logo nové. Je fajn, že aspoň ten kohout zůstává, byť celkové vyznění je tak trochu, řekněme, komiksové. „Setrvání kohouta v logu bylo samozřejmě naší prioritou. Je to odkaz na historii klubu, a my jsme jej nechtěli jen tak hodit za hlavu a přijít se zcela něčím novým. Myslím si, že fanoušci i veřejnost mají v podvědomí, že k Olomouci patří kohout. Dá se říct, že je to symbol zdejšího místa. Tudíž zadání bylo jasné – kohouta nechat,“ vysvětluje na stránách HC Olomouc jeho marketingový manažer a nedávný hráč Mario Cartelli. Přejme tedy Kohoutům, aby s penězi od sponzorů i od města a novým logem na hrudi úspěšně vkročili do obnovené extraligové premiéry. Prvním soupeřem bude pražská Slavia.
Komentáře
Nqcjzp aeytcb