Město vydalo další nařízení. Co se mění při krizovém systému řízení veřejných věcí?

Chybová zpráva

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated ve funkci eval() (řádek: 1 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (řádek: 436 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Pátek, 13.3.2020

Provoz mateřských škol, fungování městské hromadné dopravy, zajištění služeb pro seniory, vyřizování na úřadech, provoz magistrátu… Bezpečnostní rada města Olomouce spolu se zástupci dopravců a dalších důležitých složek od pátečního rána jednala o konkrétních opatřeních v nové situaci po vydání dalších nařízení vlády.

„Jsme v situaci krizového stavu, musíme reagovat na nová rozhodnutí vlády a uvést je do praxe v našem městě,“ uvedl jednání primátor Mirek Žbánek. „Nové podmínky jsou výrazně přísnější než ty původní z 10. března, i naše kroky musí jít dále než původní dílčí opatření. Tato opatření mají smysl, prokazatelně výrazně snižují rychlost šíření infekce. Musíme naše kroky podřídit jasnému cíli - zastavit nebo maximálně zmírnit šíření této nemoci,“ doplnil primátor.

V obecné rovině platí veškerá rozhodnutí vlády. Uzavřena jsou veškerá veřejná zařízení jako plavecký bazén, aquapark, zoologická zahrada či Knihovna města Olomouce. V Olomouci bylo třeba upřesnit některá další detailní opatření.

Rozhodnuto bylo o tom, že v Olomouci zůstanou v provozu mateřské školy, zřizované městem. „Pro rodiče je to velmi důležitá služba a fungování školek se do značné míry liší od provozu základních a středních škol,“ vysvětlil primátorův náměstek Martin Major. „Apelujeme při tom ale velmi důrazně na rodiče, aby nevodili do školek děti, které mají nějaké respirační onemocnění. Vedení školek instruujeme, aby nebyly slučovány třídy a děti nebyly v příliš velkých kolektivech.“ V provozu zůstávají kuchyně školních jídelen, které zajišťují přípravu stravy pro další osoby.

Odbor sociálních služeb monitoruje na území ORP situaci poskytovatelů různých služeb znevýhodněným občanům. „V případě, kdy by z nějakého důvodu přestal být některý z poskytovatelů služeb schopen plnit své závazky, jsme schopni jej nahradit dalším poskytovatelem,“ uvedl Hynek Pečinka z odboru sociálních věcí. Dodal, že pracovníci odboru jsou denně v kontaktu s obyvateli městských bytů pro seniory, v případě potřeby jsou schopni tento kontakt ještě zintenzivnit.

Na nouzovou situaci se připravuje i vnitřní struktura magistrátu. Zajištěna musí být nezbytná agenda, ale připravuje se případné zaveden omezeného režimu. O přesné podobě případných změn budeme občany informovat. „V každém případě chceme požádat občany, aby omezili návštěvy magistrátu na nejnutnější minimum, využívali možnost telefonického kontaktu, případně aby nechali na později vyřízení záležitostí, které snesou odkladu,“ vyzval občany tajemník magistrátu Jan Večeř.

Otevřené dveře, jízdenky jen z automatu, krizový systém řízení veřejných věcí

Do specifického režimu přecházejí veřejní dopravci v Olomouci i v regionu. Především jde o intenzivní hygienická opatření, postupně bude velmi pravděpodobně omezena i četnost spojů. Ve vozech Dopravního podniku města Olomouce začali používat silnější dezinfekční prostředek, čistí se madla a provádějí se kontrolní stěry madel. Řidiči na zastávkách otevírají všechny dveře, na konečných zastávkách rovněž otevřou všechny dveře a větrají vozy. Dezinfekcí procházejí všechny klimatizace. DPMO objednal speciální čištění vozů prostřednictvím ozónu, všech 150 vozů bude do pondělí vyčištěno. Zrušen bude doplňkový prodej jízdenek u řidiče. Od 18. března bude na všech linkách zaveden prázdninový provoz.

Podobná zvýšená hygienická opatření se týkají železniční dopravy. Navíc se k dnešnímu dni ruší vlakové spojení se zahraničím. I železniční přepravce zvažuje snížení frekvence spojů přechodem na prázdninový režim. Také výpravní budovy železničních stanic procházejí intenzivním čištěním a připravují se v nich oddělené izolační prostory pro případy cestujících s příznaky onemocnění.

Důležitou změnou pro stav nouze, který vyhlásila vláda, je specifický systém přenášení rozhodnutí, který se řídí zákonem číslo 240/2000 (krizový zákon). Při vyhlášení nouzového stavu funguje systém tak, že vláda vydá nařízení, krajský hejtman ho může upřesnit na poměry Olomouckého kraje a primátor může pro splnění těchto upřesněných nařízení vydávat nařízení starosty pro celou oblast s rozšířenou působností. V roli starosty pak může primátor vydávat obecně závazné vyhlášky pro město Olomouc.

Ilustrační foto: REJ.cz

Fotogalerie: 
Autor: 
(red)

Město vydalo další nařízení. Co se mění při krizovém systému řízení veřejných věcí? | Olomoucký REJ

Chyba

Chybová zpráva

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/clients/client0/web26/web/includes/common.inc:2861) ve funkci drupal_send_headers() (řádek: 1554 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/includes/bootstrap.inc).
  • Error: Class 'Drupal\db_maintenance\Module\Hook\CommonHookHandler' not found ve funkci db_maintenance_cron() (řádek: 41 v souboru /var/www/clients/client0/web26/web/sites/all/modules/db_maintenance/db_maintenance.module).
Na stránce došlo k neočekávané chybě. Zkuste to později.